آموزش طراحی سایت از صفر تا صد برای شما

 

بهبود سرعت سایت، همیشه یکی از دغدغه‌های وبمستران بوده و هست؛ همه ما می‌دانیم که سرعت سایت یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه دهی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خیلی از شماها مهارت لازم برای بهبود سرعت سایت خودتان را ندارید و برای همین، بهترین پیشنهاد برای شما، انتخاب یک افزونه مناسب برای بهبود سرعت است؛

در این پست از آموزش طراحی سایت صفر تا صد تصمیم گرفتیم تا بهترین افزونه‌های بهبود سرعت سایت را به شما معرفی کنیم. پس این پست آرتی وب را از دست ندهید.

روش های بهبود سرعت سایت

قبل از اینکه به معرفی افزونه‌ها بپردازیم، بهتر است که اول ببینیم چند روش برای بهبود سرعت سایت وجود دارد.

1. با افزونه

اکثر کارها در این روش، با افزونه انجام می‌شود و هیچ نیازی به کدنویسی نیست؛ شما فقط بعد از نصب افزونه، باید به بخش تنظیمات آن بروید و تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال کنید؛ سپس همه کارها به صورت خودکار و توسط افزونه انجام می‌شود.

از روش بهبود سرعت سایت با افزونه در پکیج‌های آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی هم استفاده می‌کنند.

 

2. بدون افزونه

در این روش، از هیچ افزونه‌ای استفاده نمی‌شود و همه کارها به صورت دستی صورت می‌گیرد؛ از مراحل مینیفای کردن کدها گرفته تا کش کردن و ...

البته باید بدانید که روش بدون افزونه خیلی بهتر از روش با افزونه است؛ ولی معمولا یا باید یک متخصص را انتخاب کنید و یا باید مهارت لازم در این زمینه را داشته باشید. در غیر اینصورت بهتر است که از همان روش با افزونه استفاده کنید.

 

معرفی افزونه ها برای بهبود سرعت سایت

این موضوع را یادتان باشد که طرز کار این افزونه، بستگی به سرور شما دارد؛ تمامی افزونه های زیر تقریبا کارایی یکسانی دارند و اگر بر روی سایت شما جوابگو نبود، دلیل نمی‌شود که مشکل داشته باشد.

در ادامه این پست از آموزش وردپرس، بهترین افزونه هایی که با آن می‌توانید سرعت سایت خودتان را بهبود دهید را معرفی می‌کنیم.

 

1. افزونه Wp Rocket

در اکثر پکیج‌های آموزش طراحی سایت از افزونه wp rocket استفاده می‌کنند که شاید به خاطر رابط کاربری آسان و امکانات زیادی که دارد باشد.

این افزونه رایگان نیست و باید آن را از سایت اصلی آن خرید کنید؛ البته سایتهای ارائه خدمات وردپرس ایرانی مثل ژاکت هم این افزونه را می‌فروشند.

اگر شما از سرور آپاچی و مخصوصا انجین ایکس استفاده می‌کنید، این افزونه می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

 

2. افزونه W3 Total Cache

این افزونه هم امکانات فوق العاده‌ای دارد؛ ولی به دلیل اینکه رابط کاربری سختی که دارد، باعث شده تا کاربران خودش را به مرور از دست بدهد؛ اگر هم یادتان باشد، در چند سال پیش، اکثرا از این افزونه برای بهبود سرعت سایت خودشان استفاده می‌کردند.

UX این افزونه به حدی پیچیده و دشوار است که حتی افرادی که با این افزونه کار می‌کنند هم دچار مشکل می‌شوند.

 

3. افزونه WP Fastest Cache

این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده که نسخه رایگان هم خدمات کمتری را ارائه می‌دهد و اگر قصد داشته باشید که از کل امکانات این افزونه بهره ببرید، باید نسخه پرو آن را خریداری کنید.

طبق تجربه کاربران، گفته شده که این افزونه خوب عمل می‌کند و در بعضی مواقع، نسخه رایگان هم می‌تواند جوابگو کار شما باشد.

 

4. افزونه WP Super Cache

این افزونه به دست تیم وردپرس توسعه داده شده و برای همین، خیلی از متخصصین آن را برای بهبود سرعت سایت‌های وردپرسی پیشنهاد می کنند.

افزونه WP Super Cache هم به مانند افزونه W3 Total Cache برای سایتهایی که بر روی سرور آپاچی یا انجین ایکس هستند پیشنهاد می‌شود.

 

 

جمع بندی

بهبود سرعت سایت، بخشی از سری آموزش طراحی سایت صفر تا صد است. همانطور که گفتیم، سرعت سایت تبدیل به اصلی ترین فاکتور گوگل برای رتبه دادن به سایتها شده و به لطف وردپرس و توسعه دهندگان، امروزه شما می‌توانید بدون هیچ نوع کدنویسی، سرعت سایت خودتان را افزایش دهید.

در این مقاله از rtweb ما سعی کردیم تا بهترین افزونه های بهبود سرعت در وردپرس را به شما پیشنهاد کنیم؛ حالا شما باید متناسب با سرور و قالب و شرایط خودتان، از یکی از این افزونه ها استفاده کنید.

Comments

Popular posts from this blog

چجوری میتونم طراحی سایت رو یاد بگیرم؟

آموزش طراحی سایت با وردپرس از مبتدی تا پیشرفته برای شما عزیزان

آموزش طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی برای شما